recension - GARNIER daily all-in-one B.B. cream


Jag köpte denna B.B. cream i slutet av juni/början av juli på RUSTA för ca. 80 kr ( ordinarie pris ca. 115 kr)

POSITIVT:
+ känns lätt på huden
+ priset!
+ blandas lätt in i huden så den matchar din egen hudton
+ innehåller spf

NEGATIVT:
- jag blir otroligt glansig efter jag använder denna, puder blir ett måste!
- täcker otroligt lite
- är mer som en färgad dagkräm med spf i.
- blandas lätt ut till ingenting

Jag är inte helt nöjd med denna produkt. Dock har jag inte testat en annan BB cream varken innan eller efter denna, så jag vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig av den heller.
Den påminner mig om en vanlig dagkräm, som gör min hud otroligt oljig och glansig. Det kan dock bero på att jag redan innan har oljig hy.
När jag aplicerar denna går det inte att göra det med bara fingrarna utan jag måste använda antingen en foundationborste eller en kabukiborste. Anledningen till det är att de gånger jag försökt aplicera produkten med endast mina fingrar och händer blir det ÄNNU glansigare än om jag skulle göra det med en borste/pensel.

BB creamen får 2 av 5 från mig med tanke på att den ändå innehåller SPF och är otroligt prisvärd

Jag kan tänka mig att om du har torr hy passar denna mer för dig än för min oljiga.

Skriv gärna en komentar och berätta om din erfarenhet med denna produkt om du har provat den!

Kommentarer
Postat av: Michan- Beauty by M

Jag gillar heller inte den här, tycker den täcker alldeles för lite.

Dessutom tycker jag att även den ljusaste färgen var för mörk,även för mig som är "normal" i hyn :(

2012-07-24 @ 12:42:05
URL: http://beautybym.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0