Neutrogena

Neutrogena har sedan ett tag varit mitt favorit-märke när det kommer till hudvård. Det är helt enkelt det som gått bäst ihop med min oljiga hud än så länge.
I början av maj köpte jag dessa två produkter från deras hyffsat nya linje ''pink grapefruit''
 visibly clear pink grapefruit facial wash och visibly clear pink grapefruit oil-free moisturiser
 
Som ni ser är ''facial wash'en'' i princip slut, det är ungefär 2-3 användningar kvar och jag ska försöka lägga vantarna på en ny så fort jag hittar en! Det verkar dock vara dåligt med neutrogena produkter i butikerna där jag bor.
Jag tycker iallafall om denna produkten, och det jag tycker om mer än själva produkten är doften. Helt underbar! Den har räckt i snart 2 månader och det tycker jag är helt okej, den gör även jobbet att ta bort majoriteten av mitt smink (det som inte är vattenfast) och rengör även mitt ansikte så att det känns riktigt fräsht efteråt.
4.5 av 5
 
Om man tittar bakåt i arkivet så ser man att jag absolut älskar neutrogenas original oil-free moisturiser, och jag tycker om denna nästan lika mycket. Jag känner dock att originalet hjälper min hy med att motverka pormaskar och andra orenheter mer än denna, men det kan vara inbillning.
Jag tycker om att använda denna på morgonen innan jag sminkar mig för den känns uppfräshande och uppiggande!
Men jag tror nog inget slår min neutrogena oil-free moisturiser
4 av 5
 

Kommentarer
Postat av: Mariie

Jag funderar på att testa pink grapefruit serien. Vad har du för hudtyp och vilken hudtyp tror du den passa bäst på? :)

Svar: jag själv har ganska oljig hy och klassisk ''tonårs hy'' som lätt får finnar etc., och jag tror det är åt det hållet i princip alla neutrogenas produkter vänder sig till :) men jag tycker man ska prova sig fram och se vad som passar bäst! :)
julia nilsson

2013-07-10 @ 17:16:05
URL: http://mmaolii.blogg.se
Postat av: ina

Tack så mycket! Du har också en super fin blogg! :D

Svar: tack! :)
julia nilsson

2013-07-10 @ 23:25:09
URL: http://iinahagstroms.blogg.se
Postat av: Mariie

Sv; Men då låter den perfekt för mig också! Jag är ganska fett i T-zonen och får för det mesta finnar och andra orenheter där men kan samtidigt få torr hy på vissa ställen :)

Svar: Det låter som om det skulle vara något för dig då! :)
julia nilsson

2013-07-11 @ 19:17:15
URL: http://mmaolii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0